איך בוחרים נכון משטח עבודה למטבח?

רוצה שנחזור אלייך לשיחת ייעוץ? 

משטח העבודה או מה שרובנו מכנים השיש, הוא המרכיב הכי מאותגר במטבח, ואולי בבית כולו. אנחנו מכינים עליו אוכל ולכן מצפים שנוכל לנקות אותו לרמה סטרילית. אנחנו מרדדים עליו בצק ולכן מצפים שהוא יהיה חלק ונוח לניקוי. אנחנו שוכחים עליו לפעמים כוס קפה, יין, כורכום או סלק, שפריצים של לימון ומצפים להעלים את הכתמים בקלות. דופקים שניצלים, מעבירים עליו תבניות רותחות מהתנור וקרח מהמקפיא מטפסים עליו כדי לנקות את החלון. אנחנו רוצים את המשטח שלנו יפיפה ושלם, לא רוצים לראות חיבורים ומצפים שהוא ישאר "כמו חדש" עשרים שנה. וכמובן אנחנו רוצים משטח עבודה במחיר שנוכל לשלם. כיוון שזה לא פשוט למצוא חומר שעומד בכל הדרישות הללו, רבים מסתבכים בבחירה, מצטערים או משלמים הרבה יותר כסף  מהתקציב שהגדירו. כדי לסייע לכם לבחור נכון אני אסקור בכללי את חמשת החומרים הנפוצים ביותר, יתרונות וחסרונות שלהם ולבסוף אתן לכם מפת דרכים שתוביל אתכם אל הבחירה הנכונה עבורכם ואתם תמיד מוזמנים לקרוא עוד טיפים לעיצוב המטבח כדי שכל הבחירות שתעשו במטבח יהיו טובות.

סוגי משטחים למטבח

יש חמישה חומרים שרב האנשים בוחנים בבואם לבחור משטח עבודה למטבח: גרניט טבעי (מחצב מהטבע), קוורץ (מה שמכונה בפי רב אבן קיסר), גרניט פורצלן (חומר סינטטי מודפס), עץ (בוצ'ר/ לאמי/ ואריו) וקוריאן.

משטחי גרניט – משטחי גרניט הם המשטחים האידיאליים למטבח. הם חזקים מאוד, לא סופחים, עמידים לכתמים אפשר לשים עליהם תבניות רותחות, הם מגיעים בדרך כלל בפלטות גדולות כך שאפשר לקבל אי ללא חיבורים. הם קלים לעיבוד כך שניתן ליצור כיור אינטגראלי או קנט "מקור ציפור" שנותן למטבח שיק עשיר ויוקרתי. מגוון המשטחים הוא אינסופי ומעלף, כמו שרק אמא טבע יודעת לייצר, וניתן לקבלם בכל רמות הגימור: מט, משי ומבריק מבריק. משטחי גרניט מביאים למטבח את "אמת החומר" אנרגיה פראית של הטבע. הבעיה היחידה שהמחיר שלהם מאוד יקר (החל מ- 2500 ₪ למטר).

משטחי קוורץ – לקוורץ המון יתרונות כמשטח עבודה: הוא חזק ועמיד, נח לניקוי, מופיע במגוון עצום של צבעים ודוגמאות והוא האלטרנטיבה הנוחה ביותר מבחינה תקציבית (850-2500 ₪ למטר). החסרונות של הקוורץ הם: שיש לשים מגבת/קרש מתחת לסירים ותבניות רותחות כדי שהוא לא ייסדק מהחום ואחרי שימוש בתבלינים מכתימים במיוחד כמו כורכום או סלק יש לנקות את המשטח מיד לפני שנהיה כתם עיקש. הרגישות להכתמה שונה מדגם לדגם ובגדול ניתן להגיד שהדגמים המבריקים נוחים לתחזוקה הרבה יותר מהדגמים בגימור מט.

משחי גרניט פורצלן – משטחי הגרניט פורצלן הם כל כך צפופים (כמו זכוכית) שאתם יכולים להשאיר עליהם כוס קפה ויין וכורכום יומיים לחזור לנגב ושום כתם לא יישאר. על משטחים בגימור מט אתם יכולים לחתוך ישירות עם הסכין, ולא תראו שריטות (למשטחים המבריקים יש שכבה רגישה יותר) אתם יכולים להוריד את התבנית הרותחת מהתנור ישר על המשטח. הם משווקים בפלטות גדולות כך שמאפשרים פחות חיבורים ובמגוון ענק של עיצובים. שני חסרונות: הם הרבה יותר רגישים לשבירה במיוחד בקנטים, ובפינות והמחיר שלהם יקר מהקוורץ (1600-2800 ₪ למטר).

משטחי עץ – היתרון הגדול של העץ הוא בהכנסת חמימות ואמת של חומר הביתה. חסרונו שהוא רחוק מלהיות סטרילי. אם אתם רוצים לשים כיור או כיריים על משטח עץ קחו בחשבון שתוך כמה שנים תצטרכו להחליף את המשטח בגלל לכלוך ורקבון באזור החיבורים. משטחי עץ מתאימים למי שאינו מתרגש ממכה פה או שם כתם והתיישנות של חומר, ולדעתי הם מתאימים לאזור אכילה בלבד.

משטחי קוריאן – לקוריאן שני יתרונות משמעותיים ניתן לעצב אותו בחום וליצור ממנו קווים עגולים ואמורפיים מושלמים. מי שבוחר בו תמיד יעשה כיור אינטגראלי כי זה פשוט שלמות. היתרון השני הוא שהמשטח אנטיבקטראילי (לכן גם כל כך אוהבים אותו בבתי חולים ובמעבדות). לקוריאן שלשה חסרונות: אי אפשר לשים עליו כלים רותחים כיוון שהוא מקבל כוויות ועיוותים בחום. לכן בדרך כלל שותלים בו אזור עם פסי נירוסטה שיהיו אזור הנחה. הוא מאוד רגיש לכתמים ומאוד רגיש לשריטות. אבל באמצעות נייר ליטוש אפשר להעלים כתמים ושריטות שטחיים ובאמצעות ליטוש מקצועי אפשר לקבל אותו כמו חדש. למרות שיש המון דגמים של קוריאן (רובם נראים קצת סינטטיים) רב האנשים שבוחרים קוריאן בוחרים את הלבן החלק.

רוצה שנחזור אלייך לשיחת ייעוץ? 

small_c_popup.png

רוצים רגע לדבר על זה?

רוצים שיחת ייעוץ חינם בנושא שיפוץ המטבח שלכם?

*אפשר כמובן גם להתקשר אלינו ספונטנית: 054-7239911

Call Now Button